Jag har fått ny diagnos....

Idoiotkarpaltunnelsyndrom...

Karpaltunnelsyndrom hade jag när jag var gravid med min 4-åring...  o lite efter de....
det syndromet löste jag med magneter....


Men det där idiot framför... det syndromet har trillat över mig nu..... eller????

Jag skrev ett i tidigare inlägg om någon som sviker.... om en vän sen många år, som man trodde var en vän.... jag trodde då fortfarande, att den där vännen skulle fortsätta vara min vän....

Men....
Jag har en bankdosa som garanti för dom pengar jag hade lånat ut..... jag har bankdosan kvar....
Jag skrev ett avtal om en återbetalningsplan då personen ville ha tillbaks sin bankdosa.... för nuuu minsann, är jag klar i huvet och kan sköta detta själv...

Jag har ingen rätt att bestämma över någons liv, jag har inte rätt att ta över en vuxens människas bestämmanderätt.... och jag har inte för avsikt att göra det heller. Men jag vill och kräver min rätt när det gäller att få tillbaka dom pengar jag lånat ut.

Tidigare i eftermiddag så drogs jag in till datorn, för jag ville kolla personens konto, med dennes bankdosa...... ERROR..... jag försökte 3 gånger... fjärde gången ropar jag på min sambo, och ber honom titta när jag försöker logga in.... ERROR.....
Anledningen till att jag ville kolla kontot var att jag hade ont i magen, hade hennes dotter några pengar till mat, vad skall jag göra?? Jag hade fått stränga order om att inte röra kontot i måndags när pensionen kom in, och det har jag heller inte gjort.
Men har barnet som befinner sig i en annan del av sverige några matpengar???

Denna person har varit min vän, sedan mars-93....... vi har följt varandra genom mot- och medgångar, vått och torrt.....
Vi har ringt varandra när vi behövt... om så klockan varit 4 på natten har det inte spelat nån roll.....

Personen väljer nu att värna om sitt eget ego, väljer nu att avsluta vår vänskap efter alla dessa år, för SKETNA 15.000;-
Vi ville att hon skrev på ett avtal om avbetalning innan jag lämnar över bankdosan...... vad väljer hon...... ???¨
Att gå till banken och byta dosa, och sen inte höra av sig.
TACK så jävla mycke du gulliga underbara väninna för allt ditt stöd, all din hjälp, för all din tid.
Jag är otroligt tacksam för detta.....

Tydligen har jag inte varit ett lika bra stöd för dig, eftersom du nu väljer att blåsa mig på SKETNA 15.000:-, som vi hade behövt för att komma ikapp med vår egna ekonomi.....

Det är nu jag undrar.... finns det vänner??? Har jag några vänner??? VEM/VILKA är mina vänner? Och hur vet jag vilka som är det, eller inte????

Kan hända...... att jag är DUM, kan hända... att jag är NAIV...... kan hända.... att jag är för SNÄLL.......

Oavsett....... GÖR MAN SÅ??? Är det ok????


Jag är så hemskt jävla lessen..... lika dum, naiv, snäll som jag är....... lika....... ?????

(bara fantasin hos läsaren kan avsluta den meningen)


Jag måste lära mig..... hur märker jag skillanden på vänner.... och vänner???

Vem kan jag lita på?

Jag kunde ju inte ens lita på min egen familj??? Som gick bakom ryggen på mig... efter jag krökt ryggen för "vissa" att komma på fötter.....


Samhällsparasiter.... det är ett ord man hör ibland, som används mot bidragstagare....

Men naiv, godtrogen, snäll.... så är det en tillfällighet, att man hamnar där....


Men för en del, så tar tillfälligheten aldrig slut....

Nån annan betalar väl???? Det ordnar sig väl???? Äsch..... det kan dom gott ha???

När man har 1500:- kvar att leva på i en månad.... då får man snåla... rätt så rejält....

Nja.... eller oxå, kan man välja att resa upp dom.

När man kommer hem... så går man till socialen och vill ha matpengar..

Man får frågan... men du.. varför reste du ???? men men jag behövde faktiskt de....

jaha.. ok... men du.... du lever över existenstminimum...... inga pengar....


Vem är dummast???

Personen som reste upp sina sista pengar??

Eller socialen som är så genomtaskiga och lät personen gå utan mat?=??


Den som svarar rätt vinner en kanelbulle.... alldeles gratis faktiskt.....


En sak vet jag..... jag är inte snäll längre.... inte det minsta.... vad vinner jag på de...

Du underbara människa som jag "nästan" knäckte själen på ikväll...... jag var arg... och ifrågasättande....

*blink blink*


Men fick du ändå inte lite grann att tänka på????


Jag önskar av hela mitt hjärta att jag kunde fortsätta hjälpa på det sätt jag alltid gjort.... men t yvärr...  det går inte.... jag blir bara blåst....


Jag måste var otroligt jävla skitkorkad...


GONATT...


Alla dunderkommentarer
Tina har skrivit detta:

Hej!

Va tråkigt med din vän :( och vem som är äkta o falsk är nog inte lätt att se. Och tyvärr vinner jag nog ingen bulle för har inte svaret på frågan. Jag hoppas det löser sig för Er. Kramis Tina

Ewa S har skrivit detta:

men lilla gumman....jag blir så fruktansvärt ledsen för din skull. Har tyvärr inga 15.000 att ge dig för att kompensera din godhet och medmänslighet annars hade jag gjort det på en gång. MEN det där med fonder blir plötsligt väldigt aktuellt igen känner jag. Lite praktisk hjälp och massor av cyberkramar.

2007-11-24 @ 10:36:32
http://sk är min hemadress
Perlen har skrivit detta:

Vet hur det känns. Har en närstående som missbrukar det mesta. Hjälper henne så mycket jag kan men pengar lånar jag aldrig ut.
Hon skulle bryta kontakten direkt för att slippa betala tillbaka minsta öre.
Det tog mig många år att acceptera detta faktum.
Det känns för jävligt många gånger.
Kram på dig

2007-11-24 @ 10:46:42
Nickan har skrivit detta:

Efter våran långa nattliga diskussion, så är jag iallafall helt övertygad om att du är en äkta vän, som jag behöver mycket just nu. Det enda jag kan hoppas är att jag kan vara den vännen du behöver.....

2007-11-24 @ 13:01:34
http://Nickanpickan.blogg.se är min hemadress
Linda har skrivit detta:

Vännen, jag kan inte föreställa mig hur besviken du känner dig.
Att inte veta vem man kan lita på.
Det är svårt ibland att veta vem ens vänner är.
Men du har en vän i mig.
Det kan du vara säker på. Även om jag har fullt upp många gånger så kan du alltid ringa om du behöver prata.
Och jag vet att du har en riktig vän i Nickan också.

Det kan du också lita på.

*Kram*

2007-11-24 @ 22:04:35
http://npf.blogg.se/npf är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen