energibortfall....

Det är en sak jag inte kan förstå....



Att man hamnar i svårigheter i livet är ju något som kan hända alla. Men när man gång på gång på gång, hamnar i samma situation.... utan att egentligen lära sig, då börjar åtminstone jag undra vad som är problemet....

 Jag vänder ut och in på mig själv, lägger ner åtskilliga timmar för att hjälpa.... det har kostat mig både tid och pengar... pengar som jag faktiskt inte har.

Och så framställs jag som boven???

Hur vet man vem man kan lita på? Om man hjälper någon ekonomiskt i en svår situation, hur vet man då att personen betalar tillbaks??

Jag kanske är naiv, men ska man inte kunna lita på en vän??

 

Det känns tråkigt när någon sätter 15 års vänskap på spel, för att slippa göra rätt för sig...

Min energi börjar tryta i detta fallet, när man bara ger och ger... och sen när man kräver tillbaka får höra att man kräver det orimliga...

Jag behöver åtminstone få känna att jag får något igen, får jag inte det har jag heller till slut inget att ge...

Bilden i mitten får vara symbol för alltihop....


Nu ska jag lägga patiens... :)


Alla dunderkommentarer
Linda har skrivit detta:

Jo, efter 15 års vänskap ska man kunna lita på varann. Vänskap är ett givande och tagande, framför allt ska vänskap ge positiv energi...annars är det ingen vänskap utan en energitjuv.
Och tyvärr verkar det som du råkat ut för det.


Konflikter blir det i nära relationer men som vänner måste man kunna reda ut det och lita på varann.
Du har åtminstone en vän i mig:)

Micaela har skrivit detta:

Fy fan, det är alltså vuxna som träffar sådana där knasiga människor som jag gör också..?

2007-11-19 @ 21:15:30
Ewa S har skrivit detta:

En stor cyberkram eftersom jag tror mig veta vem energitjuven är. Självklart har ju inte du gjort fel!! Utom möjligtvis att du är aningen för hjälpsam i det specifika fallet för du vill väl. Men det är ju inte fel utan mänskligt!

2007-11-20 @ 20:15:17
http://skewaewa.blogg.se är min hemadress
Nickan har skrivit detta:

Ja det är sorgligt att det ska behöva vara så här... Människan i fråga borde uppskatta att ha en vän som är som Du!
Kram Nickan

2007-11-21 @ 16:24:47
http://Nickanpickan.blogg.se är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen