Hemma från Mamma Mia....

Skrivet av majsan67 den 15 maj 23:52



Det var oootroligt bra, den musiken tröttnar man aldrig på....

men nog om de.. hmm... jag hade planerat min rutt in till stan, vilken väg, vilken parkering och var vi skulle äta.


Men nähä... då ringer gubben o vi ska äta med hans kolleger..j oo jaa.. men då får dom komma dit jag ska parkera liksom... nä, det gick visst inte. Vanligtvis (förr då) så hade jag blitt skitirriterad och de hade slutat me att vi ätit själva och så hade den kvällen börjat bäst *noot*


Numer vet jag vad som händer i såna här lägen, jag kan inte byta strategi helt enkelt. Och då blir jag oftast grinig för det tar sån energi. Jag har inget dåligt lokalsinne alls och hittar bra, men jag kan inte snabbt byta väg hur som helst juuuu.... Han fick dra alternativ färdväg, så blev det bra till slut.


Gubben tyckte vi kunde lämna en bil i stan, så kunde jag dricka vin och sen köra in honom i morgon. Men nää ooooh... nu blev det fel igen, min lilla tös är ledig från dagis i morron och jag hade liksom andra planer. Och va sjutton ska jag dricka vin för, jag vill väl inte va full på en musikal heller?!?!? Nä totalt meningslöst...


Efteråt skulle vi hämta gubbens bil, för garaget hade öppet till 24.00.. sa han. Men när jag läste stod det 21.00.... förb..... jamen det ståår ju 00.00-24.00 där juu... jaaaa joo i o f, men det är liksom hela dygnet de ju.. man kan få STÅ här hela dygnet men garaget stänger 21..


Jahaaa oj då hahaha... han tyckte de va hemskt kul....  (undra vem som har mest av diverse bokstäver)

Faaaan oxå, då skulle jag bli tvungen att köra in i alla fall i morrn. Vi är precis på väg när han kommer på att han ändå får böter och det kostar 400:-..... man kan ringa jouren som öppnar garaget .. kostar 500:-, och bensin för mig fram o tillbaks... 100:-..... hugget som stugget... liksom..

Japp... när dom kommer så upptäcker dom att det krävs både kort och kod för att öppna och dom hade då ingen kod... ??!?!


Så nu blev han kvar i stan... fick ta in på hotell... 800:-.... 400:- i böter.... 500:- för jourbilen.... jaaaaaaa.... va rooooligt... men det är inga som helst problem, vi har sååå gott om pengar så, vi torkar oss med tusenlappar oxå när vi skitit.. *gryyyymt*


Dessutom så ringde han kollegerna och täääänk vilken tuuuur dom var kvar ute, så då fick han gå o dricka öl oxå.. skiiiitgubbe...

Va e de för jäkla familj man har???

Nä natti natti o sov så sött alla som ännu inte somnat sött :)

och ni andra oxå då förstås.. ja alltså som redan somnat sött...




Alla dunderkommentarer

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen