Äntligen har gubben lärt sig nåt :)

Min lille gubbe har alltid trott att man måste köpa dyra kläder... ja, byxor för 1000-lappen... jackor för det 3-dubbla osv...


Nu har han gnällt bra länge att han inga kläder har, han har inte köpt på år o dar osv osv....

Men det är ju klart, om man ska lägga ut tusenlappar på ett eller ett par plagg varje gång ja då blir det ju liksom inte så mycke heller *fliiin*


Förra veckan så köpte han jeans på JC... för 600:- (jättebilligt för o va honom) Jag hade erbjudit mig att åka till Ullared o köpa lite byxor, men näeee... han skulle hellre köpa på jc för då syr dom ju upp dom i rätt längd... jojo..

Dom behövde inte sy dom... dom var lagom..


Idag tänkte jag bevisa för honom att det faktiskt inte är lumpkläder i Ullared, och drog iväg ner på eftermiddan (förresten så smet jag, jag var så less o behövde komma härifrån, men det säger vi inte till nån ) ;)


Jag köpte 5 par jeans, 5 st skjortor, 4 t-shirts, 20 par strumpor, och en skinnjacka á la modell han alltid önskat sig.. :)

Jeansen kostade alla fem... 620 riksdaler.... snacka om snopen skamsen blick i golvet när jag berättade att ALLA byxorna kosta lika mycke som ETT par på JC.....


Dessutom så satt dom PERFEKT allihop, och dessutom så var dom skitcoola så nu blev han lite hipp oxå :)

Jag hade för säkerhets skull mätt byxbenet på JC-byxan innan jag åkte och mätte alla 5 par innan jag betalade :) för han skulle minsann inte få hacka på nån längd...


Skinnjackan kosta för övrigt 529:-.... en likadan modell som han själv tittat på... för 3500:-

Så va det me den saken... nu kanske han fattar en gång för alla, att billiga kläder är MINST lika snygga och dugliga...


nu ska jag snickra lite hemsida innan kudden... (fastnar nog här som vanligt)

Kramelikramen....


Alla dunderkommentarer
Linda har skrivit detta:

Visst är Ullared det bästa som finns.
Jag behöver mer lyckopiller;)
Sicken skillnad utan dem.
Att behöva anstränga sig så för att sitta still under grupparbetet.
Ullared eller Concerta, vet inte vad som är bäst;)

majsan67 har skrivit detta:

men duuu... du är ju snart färdig, du vet vad jag menar *l*..... nu har du fått svaret innan.... så du vet vad du behöver...Och nu vet jag att du Linda inte hänger me, men jag vet inte hur mycke du har skrivit i din blogg så jag vill inte säga mer.... ring mig eller skriv om du inte hänger me...
kram på dig... ja... ullared eller concerta.. hmmm... i kombination är dom ju jääävligt BRA alltså.... man behöver ju inte mordhota varenda kärring längre..... hahahahah :)

2007-05-25 @ 19:53:07
http://majsan67.blogg.se är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen