Begravning, loppor och bajs på golvet...

Trots noga förberedelse inför begravningen för sonens skull så blev det jobbigt. Hade beställt kistbukett veckan innan från pojkarna. Vi är tidigt vid kyrkan för att kunna gå in o titta så sonen skulle veta hur det såg ut.


Väl där så saknar jag kistbuketten, även våra handbuketter saknades. Någon försöker ringa blomsteraffärn och får till svar att dom ska kolla detta och återkomma.


Under tiden så hinner sonen sätta sig... längst in... bredvid någon som inte gjort sig känd för att vara pedagogisk med honom.... shiiit... jag satte mig snabbt precis bakom honom... och oooj när jag satt bakom kom pedagogen hos personen fram. Hon förklara vad som hände osv...


Tills plötsligt utan förvarning ska kistan bäras ut, det var alltså jordfästning samtidigt.... neeej... då bröt sonen ihop, det hände ju något som han inte var beredd på. Jag ser på hans ryggtavla när han reser sig och börjar gå efter dom andra, och jag kunde inte komma ut fort nog... fick fångat upp honom snabbt.


Jag höll honom intill mig hela tiden efter de, min stora son bröt oxå ihop därute, så vi stod fastklistrade vid varann...

Jo, begravning är ju alltid jobbigt.


Blommorna då??? Det kom oxå fram att fler blommor saknades. Vad ÄR detta? Sånt får inte hända..

Ringde när vi kom till hotellet... och ja dom skulle kolla då.. igen, och höra av sig.... efter 2 timmar fick jag spel, sa till pojkarna att jag kommer sen och brände till blomaffärn...


Vem är du då?.... undrar noschig expedit... heter du oxå så, jamen då finns det två, jag trodde det var klart, för den med samma namn hade varit inne och fått ersättningsbukett, så det kunde jag ju oxå få.


Jag KAN se ut som ett ufo om jag vill o det gjorde jag.... Ersättningsbukett??? VAD ska jag med det till... NU??? Det är liksom försent... Men vi kan skicka blomstercheckar.... eeeh... om jag vill köpa blommor gör jag det ändå, vad ska jag med checkar till... spara till nästa begravning???


Det visade sig att några av blommorna hade blivit kört till en annan kyrka.... våra blommor blev kvarglömda i kylen.... men allvarligt, dags o se om sina rutiner. Hade det inte varit för deras nonchalans så kanske jag hade kunnat släppa det så småningom. Men blommorna hade nu blivit utkörda och skulle ligga på graven så då var väl allt bra? Eller?? NÄ.... det tycker inte jag, dom skulle vara där för många timmar sedan, i kyrkan.


Jag bad om 3 röda rosor så vi fick åka o lägga varsin blomma... det fick jag...


Blommorna låg där, jättefint. Sen släpa jag in pojkarna i butiken o sa: Blomstercheckar hjälper inte för detta misstag, det var mina pojkar här som inte fick lägga en blomma i sin farfars grav, det är dom som ska ha upprättelse, jag vill ha pengarna tillbaka. (dom såg helt förstörda ut nämligen grabbarna, jättetrötta, sorgsna, och lillkillen dessutom med en blåtira runt ena ögat) ;)

Det fick jag...


Nästa morgon skulle vi fara till Skara, men jag kunde inte åka ifrån stan, för jag var ARG fortfarande, just pga deras sätt. Så jag tog en sväng in till Eskilstuna-kuriren, och skrev en berättelse om sorgsna ögon hos 2 barn som inte fick lämna en blomma till sin farfar. Klaaart...

SEN kunde jag koppla bort de.


Då vrålar lillen i baksätet, MAAAAAMMMAAAA jag tror fan jag har fått löss ändå.... AAAAAAAAGGGGGGGG, vänder på 2 hjul, tillbaks till stan, rusar in på apoteket, luuuskaaam, luuuusmedel... fooooort... ut igen, ut me ungen på gatan och börjar kamma... och ääääääärrrrrrkkk tömmer hela flaskan i huvet på honom... man ska ha 25 ml... såg jag sen.... han fick 55ml.... men vem fanken har tid att läsa innan ;) nåja, då dör dom väl tänker ja....


Jag stod o svor på gatan över den mamma till ett barn på hans fritids som inte har sett till att få väck dessa äckeldjur på hela våren, för det kom fram att han kliat sig i huvet i månader, till slut fick fritids lusbehandla honom.... och så lyckades han då innan smitta ner lite fler ungar... TACK SÅ JÄVLA MYCKE....

Det är första gången vi råkar ut för detta.


Och VAD vi har kammat, och kammat, och plockat ägg, jag plocka dom med fästingplockarn... gick himla bra... beställde annat lusmedel och äggschampo och kam på internet...

och igår då, precis som det stod i beskrivningen så kläcktes då dom ägg som inte dog av förra behandlingen... ääääääärrrrrrkkkk...


Kl 1 i natt fick han äntligen gå o lägga sig efter jag sanerat hela huvet, säng och fan vet allt... jööösses va ägg jag kamma väck. Nu är han nästan beredd att raka sig, bara han får lov att ha mössa på sig dygnet runt... men inte ska han behöva göra de ändå.... usch stackarn... så fort han vaknar strax så ska jag tvätta håret med äggschampo, då ska tydligen klistret som äggen sitter fast me lösas upp... jag har hopp om livet... ;)


Tvätten har ju vuxit under tiden då, och skulle ner o tvätta i förrgår... jaha... stopp i avlopp jamen va trevligt, kiss o bajslukt och gammal majs..... (svordomar räcker inte här)


Fick knätorka där.... igår kom jag ner o skulle hänga tvätt.... here we go again.... stöööön.... nu kan vi inte gå på toa, inte spola i kranar, ingenting faktiskt förrän vi lyckats få bort stoppet, var nu det är nånstans..... jättebra och vi ska ha folk här i morron... jojo...


Kan hus oxå ha ADHD??? Är ju typiskt att ställa till med sånt här meck just nu uppepå allt...


Och dessutom... dessutom.... så var tydligen pojkens fritids slut samma vecka som skolan, varför de? Har jag missat o ansöka om nåt?? Varför har man fritids? Special dessutom av anledningen att han inte klarar sig själv....

Nu är jag sjukskriven och är hemma, men jag har tjejerna på dagis av den anledningen, och då får jag ett annat barn hemma istället.... som tar kål på mig. Vad hade jag gjort om jag jobbat?? Ska jag ta semester hela sommarn då?

Jag testade honom Månd- Tisd för att se hur han klarar sig. Jag sa inget om att han ska äta, ingenting.... tror ni han åt?? Näpp.... inte på hela dagarna förrän middan på kvällen... och sen så ett par timmar efter de skulle han äta igen... för han var ju hungrig.


Det går alltså inte... och jag blir deprimerad.... han tjatar hål i huvet på mig, och eftersom han blir rastlös så blir han överjävlig på kvällen, otrevlig och uppkäftig i största allmänhet.


Och jag känner..... jag är FASTLÅST, jag kan ju inte åka iväg nånstans när tjejerna är på dagis, jag kan ju inte lämna honom i flera timmar... ååååhhh.... näääeee. Jag har ju specialfritids av en anledning, men på sommarn finns inte dom problemen eller???


Och inte har jag orkat ringa nån heller....


Nä... nu ska jag faktiskt torka bajs i tvättstugan... precis va jag hade tid me... NOOOOOTT.....

Fast lusmedlet var bra, det stinker lakrits i hela huset... åtminstone trevligare än bajs ;)


Alla dunderkommentarer
Nickan har skrivit detta:

Åhhh vad avundsjuk jag blir *not* not not!!!!
Ärligt talat , hur mycket ska man behöva stå ut med undrar jag????
kram iallafall

Anna M har skrivit detta:

Men varför ska allt komma samtidigt?! Och varför låter det som att du oxå är ensamstående när varken du eller jag är det?!

2007-06-21 @ 15:17:50
http://tartmamman.blogg.se är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen