Skvaller från Nidingen :)

Jomen... hmm, var ska jag börja *gnuggar händerna*
Jag tror att folk minsann tänkte att vi hade spetsat kaffet till frukost som vi tramsade :)
Innan vi gick i båten hade både jag o Nickan spanat in varsin "egen" stol... naturligtvis samma då *haha*

Men JAAAG ska sitta på denna, jag ska vinka till mina barn, det här är MIIIIN plats... (jösses, hur många år är man)
Nickan likadant, och det slutar med att människan klämmer sig in bakom mig för att kliva över till andra sidan... o hjääälp va jag skratta, låg dubbelvikt över handtaget.....

Färden ut var fantastisk, det var plattvatten, så vi sviiiischade fram.

Vi installerade oss snabbt i stugan...


Sen gick vi på promenad, för det skulle man ju göra längs den lååånga bananön.....

Vi satte oss till slut ner på stenarna..... och där hade vi suttit fortfarande jag och Nickan om inte Linda hade fått myror i baken :)
Vi vände tillbaks.... och vinet höll ju på o dunsta... sååå... tja.....
Vi bestämde oss för att gå o "stjäla" en grill vi hade spanat in....
Nickan börjar dra den med sig... och jag menar, en klotgrill med hjul brukar man ju faktiskt kunna köra....

Men inte denna ..... den ramla ihop.... Och där ligger Nickan på alla fyra och försöker montera ihop den.... gammal grillkol över hela gräsmattan...
Och det var sååå kul tyckte Linda så hon kröp oxå omkring på alla fyra och lekte häst *asg*

Jag tyckte Nickan kunde få skämmas själv så jag drog iväg med Linda och skulle gå andra vägen runt fyren... men den var ju då rund denna byggnad så vad mötte oss där... jo Nickan i full fart med grillen igen...

Naturligtvis slutade det likadant och nu skulle Majsan minsann visa hur man gjorde... hrmm... nåja.... förbannade grill...... plötsligt fick jag tankarna på toalett.... eller inte jag utan andra delar av mig... och ibland funkar inte hjärnan och andra delar... och långt va det till toa... så tja.... nåja.... man kan tvätta jeans med tvål i handfatet... går alldeles utmärkt.

Vi fick släpat med oss grillfan till slut i alla fall...

Nickan börja förbereda maten... och det måste ju bli så som hon alltid gör... så då fick hon minsann göra den själv oxå... hahaha.... och jag kan ju säga att vi var lika glada för de jag och Linda....
Men plötsligt upptäcker jag till min förskräckelse att fläskfilén vi hade köpt är uppskuren i bitar???!?!?!
Sååå göööör man, så gör vi alltid... säger Nickan...
Näääää.... så gör man INTE, så gör vi aldrig, man grillar den HEL... säger Majsan....

Och jag måste undra.... varför ska man då köpa en hel jävla fläskfilé om man sen ska stå o skära den i bitar???
Det var det dummaste..... gör ALDRIG om det igen *blänger*

Jag tog hand om grillningen... nåja... lite senare när jag fått fyr på den. Dom andra höll på o ge upp och ville steka köttet, men i h-vete heller, ska jag grilla så ska jag.... och enveten är jag... och minsann lyckas jag (med lite telesupport med gubben)...

Sen var det full fart till kl 2 tror jag... och då svimmade vi... och NEJ, jag vrålade inte till Carola... jag sjööööng faktiskt, som en liten läääärka...... faktum var att Linda tyckte jag lät PRECIS som Carola... och jag tycker hon har en faaantastiskt röst..... (jag tänker inte tala om att Linda tycker motsatsen... om Carola då alltså....hrmmm harkel)

Nickan är uppe tidigt och börja röja i köket... väcker oss andra som går upp och männskan går o lägger sig igen...
och spelar mobilspel?!?!?

Jädra sätt måste jag säga.... *fnyser*
Jag knallar runt och tar lite foto...... visar några här.....
 
Den tretåiga måsen är fridlyst, och har Nidingen som enda häckningsplats i sverige. Dom kom dit 1967... o det tycker jag är fräckt för då har dom levt där lika länge som jag levt :) :) :)
   Det längst ner till höger på bilden är alltså ingen mås.. utan en fläck på linsen... *harkel*

Båtfärden hem går kl 3.... det blåser 10-12 sekundmeter och vågorna är hööööga... tjohooooo....
Det var sååå häftigt, när vi åkte på toppen på vågorna, kändes som vi flög över vattnet...
Någon bredvid mig hasplar plötsligt ur sig "fan, det här är bättre än orgasm"
Då bröt jag ihop... igen, som sååå många gånger på denna resan... jisses vad vi har skrattat....

Förresten... vem som sa det där... vågar inte säga det... men Linda satt i alla fall bakom mig i båten (jag har inte sagt nåt).....

   sexy babes :)

När vi kom till hamnen möter mig gubben och min yngsta lilla tös med grannens båt.... underbart.... och i båten bjöds jag på iskall cider och en sakta båtfärd hem... resan kunde inte slutat bättre :)


Det här gör jag gärna om minst en gång i månaden... tänk va energi man skulle ha då till resten av veckorna :)
Såna här resor ger styrka, energi och en känsla av tillhörighet... att jag är någon... att jag inte är konstig....

Kram på er tjejer för detta underbara dygn :)


Alla dunderkommentarer
Anna M har skrivit detta:

Jag vet vem som är vem. Missade på Nickans blogg men nu tar jag det: Nickan, Linda, Majsan!! Rätt? Låter som ett helt perfekt dygn. Fast jag hade nog lämnat grilltjyven och sprungit hem *fniss*

Ewa S har skrivit detta:

Inga namn vem som sade den sista kommentaren av er tre men jag tror det börjar på n och slutar på ickan? FÅr jag en bulle om jag svarat rätt?

2007-07-30 @ 23:52:45
http://skewaewa.blogg.se är min hemadress
Nickan har skrivit detta:

Ja men herrejisses, man kan faktiskt inte köpa färdigskivad fläskfilé........... *blänger tillbax*
och ja! så gööör man faktiskt så det så!
och en sak till , jag spelade faktiskt bara en yttepytte liiten stund.... ;-)

2007-07-31 @ 00:10:12
http://Nickanpickan.blogg.se är min hemadress
majsan67 har skrivit detta:

vad är det för fel med att skära upp den när den är färdiggrillad?? Har du tänkt på att man faktiskt kan göra så?? Orsaken till att man grillar en fläskfilé HEL, är att den blir mörare...
att man ska behöva lära folk ALLT *vojne vojne*
Anna, vi försökte ju lämna grilltjyven, men hjärnan min var inte på skaft, man kan ju faktiskt inte smita när byggnaden var RUND *s*
Ewa du får huuur många bullar du vill... HUUR kunde du gissa detta??

2007-07-31 @ 09:01:37
http://majsan67.blogg.se är min hemadress
Ewa S har skrivit detta:

*harkel* *Host* viskar lite diskret löss....:-D

2007-07-31 @ 09:15:02
http://skewaewa.blogg.se är min hemadress
Linda har skrivit detta:

Äsch, det var bättre än sex, sa jag.
Inte orgasm, det vet jag inte vad det är än;)
Jag började fundera på om jag hade drömt allt eller om det verkligen hänt.
När jag tänker tillbaks på Nidingen så känns det mer som en dröm jag drömt än nåt annat:(

2007-07-31 @ 11:14:08
http://npf.blogg.se är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen