Allt måste saaaakta sjunka in....

Igår var jag o hämta en komihåg-klocka på hab. Målet med denna är att sonen ska bli uppmärksam på saker som han måste göra. Tex, så MÅSTE man äta......

Han blir SKIIIIIT-förbannad för han tycker vi tjatar och tvingar honom att äta. Förhoppningen är att vi ska slippa detta tjat, och dessa konflikter för att klockan säger åt honom när det är dags. Eller att han ska duscha, eller att nu är det läggdags... osv...

Han är inte alls välvilligt inställd till denna klocka. Dom brukar ju inte vara det våra speciella barn, och speciellt inte när man har kommit lite längre upp i åldrarna.

Jag är ju själv väldigt impulsiv *harkel* och har en förmåga att liksom tjoohooo... kolla här, det här blir kanonbra...
Nu tog jag mig tid att tänka till lite "woooooow"
Jag har visat honom den, alltså bara visat hur den ser ut inget annat. Sen ställde jag den vid hans plats på köksbordet, så han ser den varje gång han äter (när man nu får honom till att äta då)
Där får den stå, ett bra tag.....

Problemet är ju att han inte själv ser det som ett problem/funktionshinder att han behöver hjälp med att komma ihåg att äta, duscha osv..... Jag måste först finna ut ett sätt att få honom att förstå detta. Innan dess är klockan värdelös. Men jag måste ändå ha hem den för att kunna visa sakta men säkert hur den funkar. Den funkar ju inte sämre om vi väntar ett par veckor så han får tid att vänja sig vid tanken, kanske har vi större chans att lyckas.....

Pedagogen var så gullig o beställde extra högtalare, så man kan höra larmen på fler ställen... jojo... jag loooovar dom kan väcka döda... "hehehe".
Det första ungen gör är att vända o vrida på dessa o fråga, är dom trådlösa?? Näää...
"va bra, då drar jag bara ut sladdarna"
Åååkej..... japp..... måste genast ge mig i jakt efter trådlösa högtalare.
Varför gör dom det så enkelt att stänga av ljudet på såna här hjälpmedel??? Jo, för att dom flesta av dom är utvecklade för vuxna... tex så är det natt mellan 23-07... men det är lite sent för ett barn tycker jag...

Konstigt blir det ju eftersom vuxna har svårt för att få tillgång till denna hjälp...... ???? *kliar mig i huvet*

Nu fyller han år på Måndag. Vi tänkte ge honom en bra bmx-cykel, för det har han börjat med, och så kanske han kan släppa tanken på motor-crossen lite.... (va lite mycke olyckor som kunde slutat illa)
Eftersom det är viktigt att en sån cykel känns bra så måste han va med och köpa så han får känna på den...
Så jag nämner lite försiktigt att jag tänkte vi kunde åka och titta på en cykel....

"bmx?????.... ska jag få en sååån??.... jag vill ha en soft-air-gun!".... suuuuuck.
Brorsan köpte en sån för egna pengar för ett par veckor sen, så självklart vill han me....
Men nu är brorsan 15,5 och har lite bättre impulskontroll, så det är en viss skillnad.
Och jag var inte alls förtjust i det köpet, men lämnade över ansvaret till gubben som är jägare och kan det här med vapen...

skit i samma... eeh... tappade röda tråden tror jag *s*
På tal om o sjunka in, nu får han ett par dar o tänka på cykeln, så kanske det smälter in.
Va jobbigt när allt måste ta sån tid......  det har ju inte jag tid o vänta på!!! *smajl*

Alla dunderkommentarer
Ewa har skrivit detta:

Men duuuu...vad är det för spännande? Är det den lilla fyrkantiga som de försökte få Miccan att testa? Nu blev jag nyfiken!

Anna M har skrivit detta:

Kan du visa bild och förklara närmare? Snälla!

2007-07-18 @ 23:30:21
http://tartmamman.blogg.se är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen