mardrömmar....

det hade sonens assistent efter några dagar i skolan med sonen....

Varför???

Hon och lärare har upptäckt att han är otroligt lättlärd.... om han bara får lära sig på sitt eget sätt!!!

TACK!!! TACK TAAAACK!!!!!

Vad är det jag försökt säga under alla år????

Det har ju bara gått en vecka, men hittills kan inte hon se nån markant skillnad på sonens kunskaper i jämförelse med övriga klassen??!?!

När hon sa detta fick jag ont i magen...... varför gick jag med på att sätta honom i särskolan??

Såklart för att jag inte gavs nåt annat val..... men ändå.....
Får väl trots allt vara glad att det inte blev så länge, och att jag lyssnade på sonen och litade på magkänslan när jag tog honom därifrån.....

Jag fick veta att han under en lektion med assistenten hade lärt sig att skriva 1-20 på engelska......
När dom gått igenom alla så fick han skriva några tal..... inga problem.... stavade rätt gjorde han oxå....

Jag frågade sonen vad som var annorlunda nu..... hur han lärde sig det så fort...
"för jag har ju aldrig fått försöka förut"...... blev svaret....

Vet inte om jag ska skratta eller gråta.....

Får väl gråta över det som varit då..... och skratta åt att han äntligen fått hjälp av någon som förstår vad han behöver....  jag har definitivt hopp om framtiden.....


Alla dunderkommentarer
Ewa S har skrivit detta:

Uppskatta ditt eget mod och go att göra det rätta för honom! Det var inte lång tid. Tänk på vår familj där fick dottern ta upp kampen först även om jag stöttade henne. Det går inte att ha något ogjort och numer har jag bara skuldkänslor ibland. Men om fick önska att man gjort ett annat val ändå så är det att jag hade lyssnat på min egen magkänsla mycket tididgare. Det gjorde ju du!

Perlen har skrivit detta:

Det här är bara så bra!Du ger hopp åt oss andra som har molvärk i magtrakten pga allt som kan gå fel. Lex Majsan kanske vi kan hänvisa till när advokaten är klar;-D

2007-12-07 @ 19:06:05

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen