support på handifon :)

jomen visst, man lär så länge man lever :)

efter lite luskande så undersökte jag minneskortet o upptäckte då att de hoppat ur "led"....
och där VAAA den ju :)

gjorde om installationen.... och dog :(
ÅÅÅÅH så tråkigt allt blev..... blev nästan deprimerad ju....

almenackan, i handi-programmet är KANON, verkligen. de va ju därför ja ville ha den..... men resten.... guuuuuud. Att ringa va ju så tröttsamt tråkigt jobbigt så ja kräktes, sms:a ännu värre, såååå mycke begränsningar att nöjet helt försvann.

efter lite efterforskningar på internet så vändelyckan åter :)

Med en enkel knapptryckning växlar man snabbt från handi-programmet till windows, och tillbaks, (fast dom sa på gewa att de inte går, för det är inte tänkt att funka så)

Men jag sa till dom att mitt stora intresse är data och lätt gör avancerade inställningar etc, och inte har några problem med den biten, men jag har ingen förmåga alls att få ihop min vardag o behöver därför den hjälpen i form av handi, men vill kunna använda sms o telefon i windows-datorn.
Svaret jag fick är att det är jättevanligt, men inte kunde dom informera mig om att den möjligheten fanns.

Men jag letar upp infon själv, "Kan hääälv" :)

Så nu go vänner har ja skrivit detta inlägg från min lilla "handi" :)

Hjälper er gärna Nickan o Linda me support, men innan ni ska ha en sån ska ni oxå kommit till insikt att ni har så stora svårigheter i vardagen att ni behöver den :)

Jag vet att en av er i alla fall har en bit kvar dit *blink*

Alla dunderkommentarer
Ewa S har skrivit detta:

Synd att du inte tjoade på dottern för hon har varit där. Men bästa sättet är att lära sig själv. Den var rolig i tre månader men nu är den tillbaks hos hab. Hon växte ifrån den och har hittat andra metoder, fenomenalt enkla ihop med boendestödjaren.

Rödull har skrivit detta:

Hej på dig!*ler* Ok..jag får väl besöka dig här då! Jättekraaam till dig!

2007-08-12 @ 08:03:36
blessing har skrivit detta:

Halloy vilket vacketr väder solen skiner i dag Oboy......(peps) hehehe. Självklart kommer jag hit då o då. Jag ahr själv tänkt att flytta. Har tänkt att flytta från där vi bor oxå ...men väntar på tecken från himlen hehe,OK/kramar Blessing

2007-08-12 @ 19:03:39
Perlen har skrivit detta:

Du är helt underbar. Hur kan man tappa bort sin blogg?

2007-08-12 @ 20:23:47
Linda har skrivit detta:

Är kalenderfunktionen bra?
Jag vill ha så att jag kan göra upp ett dagschema typ, och så att den piper och påminner mig när vissa aktiviteter börjar och när vissa ska sluta.
Kan den göra det?

2007-08-12 @ 21:34:02
http://npf.blogg.se är min hemadress
Lotta har skrivit detta:

Jag har en Handi II och det ska vara samma kalenderfunktion i Handifonen.

Jag´ser en dag i taget. Där kan jag lägga in allt jag ska göra under en dag. Jag kan välja när det börjar, när det börjar och slutar, eller om det ska vara én hel dag utan tid. Om jag har valt en tid kan jag välja om jag vill att Handi ska larma med ljud eller inte, och om jag vill att aktiviteten ska gå att bocka av eller inte.

Om jag vill att den ska larma när jag ska gå till bussen kan jag välja att ha det som bockningsbar aktivitet, då kan jag bocka av om jag redan står i hallen och ska klä på mig.

Larmar den när aktiviteten ska börja, larmar den också när den ska sluta. Tror jag åtminstone, den aktiviteten blinkar åtminstone på skärmen då. Men bara sluttid går det inte att ställa in.

Det finns också en timer-funktion. Då kan jag skriva t.ex. sticka och sätta en timer på en halvtimme. När halvtimmen är slut ska jag sluta sticka och göra något annat. Timern sätter man på precis när man ska ha den och fungerar precis som en ägglocka. Timern är praktisk när man lagar mat, det går att sätta fullkornsriset på 40 minuter och Quorn i sås i en annan gryta på 15 minuter.

2007-12-06 @ 12:23:50
björn singstrand har skrivit detta:

snart har jag en handi med som kommer att slippa det jobiga med gewaprogrammet. ibland kan det vara bra och ha iofs för man ser kanske inte vad det står altid. jag hade en handi2 som gewan försvann på fort som attan .. man vill ju ha plats åt alla låtar man får tag på.. :P men nu vet jag inte hur minneskortet kommer att få bytas. nån som vill ha mitt gamla engigs minne?

2008-04-22 @ 17:46:27
Maria har skrivit detta:

Hej Majsan, kommer du ihåg vilken knappkombination det var för att växla mellan Windows och Handi-programmet? Man kanske måste gå in på inställningar och avsluta Handi-programmet?



Hälsningar

Maria

2008-06-06 @ 11:17:01
majsan67 har skrivit detta:

Maria:

om du är inne i handiprogrammet så trycker du grön lurknapp och sen direkt röd lurknapp, då kommer du in i inställningar, sen ska du trycka på system, bläddra till avsluta handi, tryck ok, sen kommer du in i windows.

Är du inne i windows, så klickar du på start, sen filhanteraren och klickar fram handiprogrammet, klickar på körfilen och sen startar handi igen ;)



Det går hur smidigt som helst, jag kör dessa i kombination, det funkar kanon.

Fråga igen om du undrar något ;)

2008-06-07 @ 01:24:20
http://majsan67.blogg.se/ är min hemadress
Maria har skrivit detta:

Tack så mycket för svaret Majsan. Har fått reda på att jag skall få en annan variant av Handifon nu (de har bytt från HP till HTC) men det borde vara precis samma ändå.



Mycket tack. :)

2008-06-12 @ 20:28:03
jayne har skrivit detta:

hej...

handifon... har du den kvar?? Hur är den??

2008-09-23 @ 22:45:39
http://jayne.blogg.se/ är min hemadress
Ronja har skrivit detta:

Hej! Kul att du untvärderat handifonen. Jag har kommit ur Handi-programmet och kommit in i outlook. Där kan jag skriva LÅNGA SMS och använda vanligt tngentbord. Dessutom kan jag lättare hitta mina kontakter. Men när jag ska in i Handiprogrammet igen måste jag göra en omstart (En liten knapp på undersidan där man trycker med "pennan".) Jag har dock allting lagrat på minneskortet så ingeting försvinner. Men kalenderfunktionen i outlook är nästan bättre då jag kan se lediga tider och få veckoöversikt... Jag har den senaste modellen av Handifon som gör det lite krångligare att växla mellan, men det GÅR! ;o)

2008-10-05 @ 01:23:17
http://www.metrobloggen.se/traning är min hemadress
Tant Rasch har skrivit detta:

jag har också fått en handifon i veckan och började fundera om jag inte borde byta tillbaka till min handi II för jag retar mig redan på telefonen. Jag fick göra en total omstart så allt jag hade gjort försvann och jag fick börja om. Jag blir galen! jag testade det där att byta, bara för att jag bara måste in och kolla i den nya miljön.. Jag borde aldrig ha vänt på displayen.. Gör inte det hörni, för det går inte att använda handiprogrammet sedan. För övrigt verkar det som att handiprogrammet inte startar automatiskt om jag bara måste göra omstart för w-miljön startar upp om det var den senaste jag använde.

2008-10-17 @ 09:14:39
http://lenerasch.wordpress.com är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen