borde ju sova :/

men...  det är ju förbannat jobbigt.... att sova alltså.

 I morgon bitti så ska jag i väg med minstingen till tandläkarn och dra ut hennes ena framtand..

Och många långa och invecklade historier drar hon för oss hela dagarna om tandläkarn som ska dra ut hennes tand, och sen så kommer det en ny, och den ligger baaakom den tanden och den får jag sen när jag blir stöörre...

Åh jösses, min lilla älskling.... har ingen aning om hur dagen blir, hur ont gör det, hur ont kommer hon få etc etcd...

Och gubben är o jagar ju, för det är ju bockjaktspremiär...
Han hade bestämt sig för att åka efter tandläkarbesöket... men jag vet oxå hur mycket han vill jaga.... och hur kul är det och dras mellan två saker.... nä.... jag klarar detta själv...

Mitt största problem var att jag inte visste hur jag skulle få storasyster till dagis.... dom börjar dagis kl 09.00... och vi ska va hos tandläkarn 08.15... (tandläkartiden är kl 09.00, men dom väljer att ge henne nån supp i rumpan innan då hon är så liten, därför ska vi va där så långt innan)

Min vännina som har varit här ett par dagar kläcker lösningen... sååå enkelt...
men majsan... kan du inte bara fråga dagis om du får lämna henne en timme tidigare då????
Jaaaa, men självklart, så blev de, jag frågade, helt okej. Gubben har åkt på sin jakt, inga sura miner... tar med bägge ungarna i morron, lämnar storasyster på dagis kl +8.00... åker till tandläkarn... sen åker jag o lillfisan hem.

Vill ha henne hemma i morron (eller idag) då jag misstänker att hon få jävligt ont när bedövning o annat släpper...

Lösningen som min väninna kom med fanns inte i min värld.... samma väninna har myntat ett nytt uttryck.... "det är tilt i huvet"

Det använder jag flitigt just nu... "näääää nu blev det tilt"

Och nu blev det rejält med tilt.... undrar om kudden tiltar åt vänster eller höger... jag ska geeenast springa o kolla :)

natti natti

Alla dunderkommentarer
Ewa S har skrivit detta:

Det är väl inte underligt om du är skakis! Sova när man ser sig själv i ungarnas roll är ju ganska svårt. Hoppas det ändå funkat så bra det kunde göra idag!

Linda har skrivit detta:

Hoppas allt gick bra idag? Överlevde ni? Eller rättare, överlevde du?

2007-08-17 @ 17:59:29
http://npf.blogg.se är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen